Avdelningar

Gå med i vår kår och testa scouting

Kom på ett möte och testa scouting, du får testa scouting kostnadsfritt i 3 möten.
Hör gärna av dig till oss via formuläret på fisksatra.scout.se/bli-scout/ innan du kommer och testar så vi vet att du kommer och du kan få lite mer information.

Medlemsavgiften

Vi har  medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför, så som försäkringar m.m. När vi har läger tillkommer oftast en extra avgift.

Just nu är medlemsavgiften i vår kår 350 kronor per termin.
För ledaravgift/funktionärsavgift – kontakta styrelsen för info.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i distrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.

Under våra möten är alla våra scouter och ledare försäkrade.

För medlemmar finns vår medlemsförsäkring som tillsammans med reseförsäkringen ger ett ordentligt skydd vid all verksamhet som anordnas av Scouterna och vid resor för eller med Scouterna. Båda försäkringarna gäller så fort du som medlem deltar i någon verksamhet som anordnas av Scouterna lokalt eller centralt

För mer info om vilka som jobbar ideellt med scoutkåren gå då till Kontakt.