Vi har gjort unga redo för livet sedan 1972.

Fisksätra Scoutkår bildades 1972 och har sedan dess varit verksam i Fisksätra, idag består kåren av ett 30 tal medlemmar.

Vi brukar också anordna övernattningar och hajker beroende på åldersgrupper, i bland åker vi också iväg till en annan scoutstuga i Stockholmsområdet och har övernattning.
Vår scoutlokal ligger på Harrgatan 16 och där börjar och startar alla våra möten.
Vi försöker att vara ute så mycket som möjligt på våra möten och därför är det bra att ha ”kläder efter väder”.
På våren/sommaren försöker vi komma i väg på ett längre läger, ca. 1 vecka, där scouterna får göra allt som ingår i lägerlivet, ordna tält, bygga lägerplats, hämta och laga mat, mm mm.
Då kommer alla dom kunskaper som dom lärt sig till stor användning.

Vi arrangerar även loppis i centrum där allt vi säljer går direkt tillbaka till scoutkåren.

Vi erbjuder en trygg och stabil verksamhet och alla våra ledare och funktionärer har genomgått kursen trygga möten.

Är du intresserad av att veta mer om vår kår och vår verksamhet – kontakta oss via
info@fisksatrascoutkar.se